Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

19 Şubat 2015 Perşembe

Necib Mahfuz Han el Halil takdim özet ve değerlendirme yazısı


Necib Mahfuz Han el Halil takdim özet ve değerlendirme yazısı

II. dünya Savaşı esnasında Kahire de Mısırlı küçük bir ailenin yaşantısına konuk olan bir eser. Devir zıtlıkların devri. Her şey zıtlıklarıyla beraber yaşıyor. Eskinin üzerine yeninin, geleneğin üzerine modernin inşa edildiği bir dönem. Mısır'daki sosyal çarkların çarpıklığı ve toplumun iç seyrine dair çok geniş bir pencere.
Korkunun peşinden gelen ayrılık, arkasından bir trajedi bırakarak sona eriyor. Yaşı kırkı bulmuş kahramanımız Ahmet Akif, okuyan, eskiye dönük kalıplaşmış korku ve evhamlara sahip ve de hayatını kaçırdıklarına yanmayla geçirmiş bir karakter. Biraz itici bir tip olarak görülüyor. Hayatın yükünü erken sırtlanmış, fedakarlık için hayallerine set çekmiş bundan dolayı içini kaplayan başarısızlığın arkasındaki gizli öfkenin eşiğinde hayata mahkum olmuş bir esir.






Eseri hem sevdim heme hem sevmedim. Ahmet Akif'in fedakarlıkları, aptallıkları, okumaları ve davranışları niyeyse bana gıcık geldi. Tam emin olamıyorum ama eser diğer Necib Mahfuz kitaplarına göre biraz basit geldi desem yeterince açıklayıcı olur mu bilmiyorum.

açıkçası beni bu kitapta neyin sinirlendirdiğini bilmiyorum ama her halükarda bu kitabı sevmedim.

M.T.G. tarafından Şubat 2015 de okumuş ve son derece kişisel hassasiyetleri göz önünde bulundurarak subjektif bir değerleme ile değerlendirilmiştir puanı 10/4




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder